( Opracowane w oparciu o obowiązujące zalecenia GIS w sprawie przeciwdziałania COVID-19 oraz zalecenia MKiDN
Dla pracowników księgarni:
1. Pracownicy księgarni powinni bezwzględnie stosować się do zasad profilaktycznych przedstawianych i aktualizowanych przez Główny Inspektorat Sanitarny i Ministerstwo Zdrowia.
2. pracownikom księgarni zapewnienia się dostęp do środków ochrony indywidualnej (płyny dezynfekcyjne, maseczki, rękawiczki, przyłbice),
3. zapewnia sięorganizację stanowisk pracy z uwzględnieniem wymaganego dystansu przestrzennego między pracownikami,
4. stosuje się zabezpieczenie pracowników obsługujących kasę przez założenie szyby oddzielającej od klienta,
5. pracownicy księgarni zaopatrzeni zostają w środki do dezynfekcji klamek oraz lady przed kasą, na bieżąco dezynfekują wymienione powierzchnie,
6. na terenie księgarni znajduje się instrukcja dotycząca prawidłowego mycia rąk, zakładania maseczek i przyłbic z zachowaniem unikania dotykania oczu, nosa, ust,
7. w sytuacji stwierdzenia objawów związanych zkoronawirusem u pracowników księgarni należy powiadomić dyrekcję JOKiS i wdrożyć procedury przewidziane przez GIS
Zasady dotyczące i obowiązujące klientów księgarni:
1. Klienci księgarni powinni bezwzględnie stosować się do zasad profilaktycznych przedstawianych i aktualizowanych przez Główny Inspektorat Sanitarny i Ministerstwo Zdrowia.
2. klientów obowiązuje zastosowanie się do zalecenia umieszczonego na drzwiach księgarni dotyczącego ilości osób przebywających w księgarni (max. 3 klientów) oraz zachowaniu odległości 2m od siebie,
3. klientów obowiązuje zasłanianie ust oraz nosa na terenie księgarni,
4. klientom zapewnia się możliwość korzystania ze środków dezynfekujących - przygotowane stanowisko ze środkiem dezynfekującym oraz rękawiczkami,
5. zastosowanie się do prośby (umieszczonej w formie wywieszki na regałach książkowych) dotyczącejograniczenia bezpośredniego kontaktu z egzemplarzem do jego identyfikacji (niedotykania książek, zwracania się o poradę do pracownika księgarni),
6. w przypadku, gdy klient zauważa u siebie niepokojące objawy, mogące być związane z koronawirusem proszony jest o nieprzebywanie na terenie księgarni.